-: Petua Tahan Lama :-

Posted: March 4, 2009 in mY sImpLe LiFe

Mungkin ada yang pernah baca..Tapi masih ada yang tak pernah baca..So nak paste gak kat blog ni supaya org yang tak pernah baca tu akan pernah baca.. hehehe

KELAPA PARUT
Utk lebih tahan lama,….selama 2 tahun. Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja. Gunakan pada 31 December 2009. Dan sebelah lagi pada 1 January 2010. Wah?..tahan sampai 2 tahun kan?…Amazing.. Subarashii desu ne

NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama, jangan gunakan jari pasal jari kita ni ada bakteria. Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke…

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Barangan emas bila dah terlalu banyak dikenakan zakat. Tapi kalau untuk lebih ‘tahan lama’, bayar la zakat utk barang kemas tu atau pakai saja. Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi,…padan muka korang… ha haa

PAKAIAN TAHAN LAMA
Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat. Elak guna washing machine.. Jangan jemur bawah mentari terik.. Elak guna bleach.. Jangan bawa mandi kat beach.. Gantung bila di simpan.. Jangan bagi pinjam kat kawan!!! `PINJAM BAJU MEMBER…. BAJU SENDIRI SIMPAN

KERETA
Lepas beli, simpan kat garaj. Tutup elok2.. Jangan bagi angin, habuk & wap air masuk. Bayar loan bulan2.. Sampai abis loan.. gerenti tahan lama..

KENYANG
Kalau nak tahan lama, sebelum makan baca bismillah dan doa.. Lepas habis makan, doa dan ucap alhamdullillah..

UMUR
Umur nak tahan lama??? Jangan merokok!!!
Rokok nak tahan lama ??? jangan hisapp……!!!!
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang…sendiri mau ingat hahaaa….

HUBUNGAN
Nak bertahan lama dalam persahabatan? Perlula jujur dan ikhlas.

SELAMAT BERTAHAN LAMA…….:)

Comments
  1. yuyu says:

    AgaK MenArIk FakTa2 Anda..HehHEHE..BLaY La AppLy PasNie..Hehehehe..xpon Anto Kat mJaLAh..Sure2 dpT Adioh PenamPor..kakakakaa…

  2. fathin says:

    superb fafa!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s