kinda busy lately ~

Posted: May 23, 2009 in mY sImpLe LiFe

1. Hari isnin sampai jumaat, 9pg – 5 ptg ada kelas adobe. Hari sabtu dan ahad plak dengan waktu yang sama kena g kelas java. Kesimpulannya 7 hari seminggu, dari pagi sampai petang aku pi bertapa dalam lab komputer kat fakulti. Tapi mujurlan kelas java tinggal 3 hari lagi. So stat bulan 6, bolehla rileks sket ari sabtu ngan ahad.

2. Nape ade kelas?.. Aku pi kelas adobe ni untuk dapatkan sijil adobe, (Adobe certified program). Kelas java plak, merupakan training dari MDEC untuk pelajar2 yang bertuah dan terpilih saje..huahaha bertuah betul kami ni.

3. Hari ahad minggu lepas, g PWTC. Ade job karnival kat sane. Patutnya ada kelas java tapi trainer tu dah bagi pelepasan untuk sape2 yang nak g karnival pekerjaan tu. Pi ngan sheda, neti, lemba, iti,nad. Asalnya jue ngan idah nak ikut skali tapi xtau la cammaner pagi tu tetiba dorang nak g kelas java plak.  Ada la kat 10 resume kami drop kat 10 booth terpilih, semuanya kat bahagian ICT. Agaknya kalu takde kelas skrang, mesti aku ngah tanam anggur ngan jayanya kat umah tu.

4. Cakap pasal kerja, dah dapat satu offer. Yang bestnya, xde anta resume, xde interview terus dapat keje. Tapi masalahnya sanggup ke aku nak terima tawaran tu?. Orang ckap, jangan memilih kerja kan. Aku bukanlah nak pilih sebab gaji atau sebab lain tapi aku memilih sebab aku rase kemampuan aku takde la sebagus seperti yang beliau harapkan. Jawatan programmer.. Hurm sanggup tak nak hidup ngan coding lagi?

Comments
  1. wenk says:

    pegi je la keje tu…
    nnt ade la training balik….

Leave a Reply

