Dah stat keje \^_^/

Posted: March 11, 2010 in hAri hArI kErJa

Hari ni hari ke 2 bekerja. Keadaan hari ni agak teratur berbanding smalam yang sangat kelam kabut.2 minggu pertama ni kena handle tiket dari ezweb je dulu. Takde main angkat2 call neh.

Semalam…haha sangat kelakar. Kelam kabut giler, pastu panik, pastu keliru dan kompius..Cam ada wayar otak yg tercabut je. Sebelum ni masa observe buddy wat keje, nampak cam senang je. Haa bila buat sendiri baru stat keliru. Antara part yang paling mengelirukan ialah nak assign tiket tu ke team mana. Teknikal support ke, incident management (IM) ke, local support ke etc. Kalu team HUSA ngan CSE memang dah dapat dikenalpasti peranannya.Tapi paling best kalu dapat tiket yg user tu sendiri request suh assign kat team mana. Haa bagus betul user camtu. Takdelah ak pening2 nak pikir.

Part yg kedua pening ialah time nak pilih jenis service dan component tu. Adusss tu pun pening.. Bila tanya senior, sekelip mata je dorang selesaikan. Semalam dah settle 51 tiket dan tadi alhamdulillah dalam 80 tiket. Esok harap2 cecah la 100 lebih huhu~

Tiket..apa tu?.. Nanti kalu rajin ak citer la skop sebenar kerja ak neh. Btw secara umumnya ak kerja bwh ITSC (IT service center), department Service Desk, Unit CSE (customer service engineer) … heheh jadi engineer gitu😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s