Tak mo bayar!!!

Posted: March 22, 2010 in mOdE tEnSioN

Walau apapun yg akan terjadi, aku takkan bayar RM200 tu. Eiii geram betul kat satu servis berukband nih (perlukan aku nyatakan namanya?).Ok aku namakan sebagai A.

Alkisahnya camni, aku start guna bb (brukband) ni bulan 8 tahun 2008. Masa tu memang mahal la. Satu2nya pakej yg paling murah ialah RM138. Tapi disebabkan internet kolej yg memang sengal, maka aku langgan la jugak bb neh. So lepas setahun, aku tengok makin banyak pakej bb yg murah2. Dan kebetulan suatu hari satu lagi syarikat telekomunikasi ni pun ngah wat promosi utk bb nya. Iaitu syarikat B. Bayar RM80, dpt modem percuma+2 bulan internet free. Dan bulan2 bayar RM89 je (ikut pakej gak la). Waktu tu memang dah tensen ngan syarikat A, dengan customer servis yg slow, bil yang ntah apa2, so aku putuskan utk tamatkan langganan ngan A. Maka awal bulan 12, pergi la ke centre A, dan kat surat tu sebijik2 ia tulih “terminate due to end of contract..”. Lebih kurang camtulah ayatnya. Dan paling aku ingat, syarat masa nak langgan bb neh ia cakap kena bayar RM200 kalu terminate sebelum tamat kontrak. Tapi aku terminate pas tamat kontrak. Ogos 2008 – Dis 2009. Kan dah setahun lebih tu.

Awal bulan 1 bil sampai umah. Kena cas RM200, kat bil ia tulih “penalty due to terminate…..”. Hangin giler. Weekend terus aku g centre, komplen, tunjuk surat terminate. Then agent tu cakap, dorang akan deduct semula RM200 tu. Tapi ntah camne awal bulan Feb dapat lagi bil, masih ada baki RM200 tu. Aku memang malas nak bayar. Biarkan je. Awal bulan 3 sampai lagi bil. Hahaha lantak ah ko, nak tengok banyak mana bil yg dorang sanggup anta.

Kes bil ni bukan aku je mangsanya. Cat pun pernah kena. Dan kawan kat opis pun pernah cerita yg dia kena cas dekat rM100 utk internet yg dia tak guna. Kesimpulannya syarikat A ni memang suka amik duit orang.

Comments
  1. jue says:

    memang beruk pon. i pon kena jugak. gile hangen. nyumpah2 masa tuh. sakit hati gila. bewak la.

  2. jue says:

    ho laaa…tak pasai ja. dush!

  3. so… pakailah streamyx… hehheh… tetibe jek…🙂

    • Okesh says:

      kat umah tetap mmgla gune streamyx. huhu tp kat umah sewa neh, jenuh gak nak pakai streamyx. yelah kan xtau duk lama mane..org normad la katakan hehehee

  4. YayaBerry says:

    same case with my uncle.xpasai pasai kene bayo rm200.i think i noe which company dat u mentioned above.huhuhu..

    • Okesh says:

      Sampai sekrang org tak bayar dan bil tetap sampai. wat diam je la. huhu yelah dah 2 kali pergi komplen, n staff tu ckp akan deduct smula. Tiap kali pegi komplen mesti dpt jawapan yg sama. Tp bil tetap sampai..memang sengal itu punye brukband huhu

Leave a Reply

