.: GaJi oH GaJi :.

Posted: April 29, 2010 in hAri hArI kErJa

Duk kira2, ada la dalam 10 bulan dah aku bekerja. Waa cam tak percaya je. Kerja ni yang bestnya bila time gaji masuk je🙂 Fuh waktu tu memang tak boleh pergi kedai, nanti macam2 nak beli. Kisah aku ni, gaji masuk 24hb, dan hari ni 28hb, baki akaun aku boleh kira ngan jari je. huhu bukanlah boros sangat tapi perbelanjaan “wajib” bulan2 tu yang memboroskan aku. OK lah coz yg wajib tu pun bukannya pembaziran. Ada jugak utk simpanan sendiri. Nasib baik ler aku neh bujang lagi ngehehehee :p . Ni aku nak senaraikan perbelanjaan wajib yg dimaksudkan:

1. Utk abah ngan ma = rm XXX
2. Tabung Haji = rm100
3. ASB = rm100
4. PTPTN = rm200
5. Sewa Umah + bil= rm210
6. Celcom broadband = rm89
7. Rapid pass = rm40

Fuh tambah tolak wajib seribu beberapa ratus gak habis sebulan. Nampaknya lepas boleh buat biding nanti, aku nak kena rajin wat OT ni. huhuuu tanya senior, katanya kalu rajin OT boleh la dapat dalam seribu lebih sebulan utk OT saje $_$

Kalaulah duit tumbuh kat pokok kan best.

Comments
  1. afdsmkad says:

    wahhh..iffa…tolak msuk account org jugak la…
    50 pon jadik lew..elaun kwan2..allalalaa

Leave a Reply

