Kereta pomm..pommm..

Posted: May 1, 2010 in mY sImpLe LiFe

Teringat pula lagu zaman kanak2 riang dulu.

“Bapaku pulang dari kota.
Bapaku belikan kereta
Kereta kecil warna merah
Boleh ku bawa ke sekolah…”

Sebenarnya aku dalam mode TERUJA neh. My BFF,Cat dah beli kereta. http://emo.huhiho.comWaa syoknya. Aku? jangan cakap kereta, bayang2 lesen pun tak nampak lagi. Nak amik tapi asyik tangguh je dari sebulan ke sebulan. Tapi nak beli kereta tu banyak juga kena fikir. Especially bab kos la. Nak bayar bulan2 + minyak+insuran+maintenance. Pastu parking lagi. Kat pejabat tu, parking sehari rm3. Kalau beli yg pas bulanan bolehla rm50 sebulan. Tu pun parking agak jauh dari opis. Jalan kaki dalam 5-10 minit gak. Kalau nak parking dlm bangunan, pasnya rm150 sebulan. Mahal giler. So selagi bas rapid masih wujud atas jalan raya neh, kereta tu nanti2 lah.. Walaupun dalam kepala dah ada list yg aku suka hehehe. Target aku, biar hutang PTPTN tinggal 15k ke bawah baru boleh angkat pinjaman lain. Berapa baki PTPtipu sekarang? (baru bayar 2 kali ngehehee)

Comments
  1. afdsmkad says:

    mne dpt kira2 ptptn tuh??
    ke kt kertas?

  2. cath says:

    hihihihi…saya pon dh start byr sebanyak rm43.75 sen sbg pendahuluan. jd balance tggl rm19700..adoi byk lagi..

    • Okesh says:

      hehe takpe janji bayar. sebab kalu x bayar hutang tu akan bertambah. bayar, walaupun sedikit tp tetap akan makin berkurang ^_^

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s