KTM dan koc wanita

Posted: May 22, 2010 in aRouNd mE

Dah lama tak naik KTM. Ada la dalam sebulan lebih kot. Jumaat lepas, tunggu la train kat Bandar Tasik Selatan untuk balik ke rumah kak ihah. Paling best dengan KTM kali ni ialah koc wanita. Wa lepas ni tak perlu lagi bersesak2 ngan mat2 bukan mahram.

Siap ada waiting area tu. Nanti korang, para wanita sekalian tunggu train kat kawasan tiang kaler purple hehhee… Yang bestnya masa kat stesen Bdr Tsk Selatan tu, siap ada security jaga, xnak bagi lelaki masuk koc tu. Dan waktu aku naik tu memang waktu puncak (time org balik kerja), so memang sesak habis. Tapi berhimpit dlm koc wanita memang lebih menyenangkan. Antara sebabnya:

1. Kami kaum yg berbadan kecil. Yang berbadan sasa tu 0.1% je kot dalam train. So kalu train tetiba berhenti, daya tolakan satu sama lain tu tak sekuat ngan kaum lelaki.

2. Lebih wangi. hahaha walaupun majority balik keje, peluh ke tak peluh ke tetap wangi. Takde da bau2 masam peluh n ketiak masam

3. Ketinggian yg lebih kurang sama tinggi, jadi xdela pengalaman nk berdiri bawah ketiak mamak (sbb mamak tu ngan berpaut pada palang, sbb tu ketiaknya angkat tinggi). Pernah wooo kena camni. Cuba gak sedaya upaya utk pusing badan dlm ruang yg sempit tu.

4. Selamat~ Selamat dari segi fizikal dan mental. Dosa pun kurang. Kalau campur koc, dah tersentuh ngan bukan mahram memang dah dosa. Pastu dalam hati duk ngutuk plak mamak tu lagila bertambah dosa aku ngeheheh…

Walau bagaimanapun, setiap benda mesti ada pros n cons kan. Yang ‘cons’nya, bagi pasangan suami isteri @ anak beranak. Katakanlah pakcik tu naik train ngan makcik nak g umah anak mereka. Pakcik dah biasa naik train, makcik pula tak biasa. So takkan la pakcik nak biar makcik sorang2 masuk koc wanita. Pakcik yg risau kot2 makcik tersalah turun stesen ke, ajakla makcik naik koc hadapan @ belakang. (sebab bahagian tengah koc wanita, pakcik memang segan habis nak masuk). Dan koc belakang @ hadapan semestinya dimonopoli oleh kaum lelaki. Jadi makcik yg masuk ke koc tu mungkin agak malu/ kurang selamat (kena plak time sesak). <— paham tak cerita ni? hahaha dop reti nok explain dlm bhs yg senang.

Apapun, aku harap fungsi koc wanita ni diaplikasikan sepenuhnya, jangan la hangat2 taik ayam je~ Yaa wanita tonggak keluarga bahagia. Sekian~

Comments
  1. akuxkannaikktmlagi says:

    Askum,kalo nak kata koc wanita ni mmg bagus.terpulang la nak wat ape pn.sbnarnya xde kena mengena pn sbb koc ni nk elakkan bau masam ke pe ke jadah nya la.kalo bab mahram sgt setuju tp…..kena pk dari segi byk sudut la.sbb yg naik bukan sume nya islam.lgpn kalo kalo korg betul2 nak jga mahram duk kt umah je jgn kuar2 xpn paling senang la kalo xpaham2 xyah naik train.skarang aku dlm ktm.1st : kena halau dr tmpt duduk dgn awek2 yg perasan cun bajet aku
    Katanya aku di koc wanita sje.pale hotak dia da sume koc aku masuk sumenya ckp wanita saje.dah tu aku nk duduk mana??aku keje dr mlm tdi smp pagi ni n malas nk drive balik kg sbb letih so nak nek train nak relax.so pekejadahnya kalo sume tmpat duduk aku xleh duk walaupn setiap koc tu sumenya xpenuh????????so maksudnya aku bayar ticket dri serdang ke seremban tnpa tmpat duduk??aku letih beb..korg rsa xpe yg laki2 rsa dgn rule baru ni??meluat.korg rsa kalo da nek ktm selamat??tp korg xrsa ke bila kuar je train korg selamat??haizzz…xpaham aku

    • Okesh says:

      hurm kesian plak ngan situasi ko tu. btw ko masuk koc mane?.. kalu ko kat koc hujung (depan @ blakang) ko smash je balik pompuan tu :p tp kalu ko masuk koc tengah nasib le kena camtu pun.
      semua yg naik ktm tu bayar tiket,tp bukan ko sorang je yg tak duduk. ak xtau dari serdang ke seremban jauh mana, tp ak pernah naik dari putra – nilai yg mana masa perjalanan area 1 jam tanpa duduk, dan dihimpit lelaki2 yg berbadan besar, pastu dah la kena tolak2 lagi…

Leave a Reply

