Puasa datang lagi~

Posted: August 12, 2010 in mY sImpLe LiFe

Hari ni hari kedua berpuasa. Kurang sikit letih dari hari semalam tapi rasa mengantuk masih tak hilang. Lepas berbuka puasa, pas maghrib je mengantuk. Takde lah makan banyak sangat. Kalau waktu siang tu, hurm lepas zohor memang menguap je kerjanya. Sampai berair mata.

Semalam memang penat gila. Lepas isyak terus tido. Bangun2 dah pukul 5. Alhamdulillah terjaga juga untuk sahur walaupun x kunci jam huhu.. Cakap pasal sahur, 1st puasa terlepas sahur. Memang frust menonggeng. Macam mana boleh tak frust kalau pukul 11 malam semangat neh turun masak. Kononnya utk sahur la. Dah terjaga pujuk 4.30pg tp rasa awal lagi, so kononnya nak sambung tido jap 5 minit lagi. Alih2 2 jam tertido.. haaa jaga2 dah pukul 6 lebih. Perghh sedih gila, sayu je hati tengok lauk tu huhu. So pagi sebelum g kerja panaskan jap lauk ngan nasi. Smalam balik kerja buka puasa ngan lauk yg tak jadi sahur :p

Tadi habis kerja pukul 4.30, tapi tetiba ada traning unix ngan EID plak so alih2 pukul 6 baru kuar opis. Tunggu bas, pusing situ sini sampai la rumah pukul 7. Terus pergi dapur masak :p Dah setengah jam lagi nak berbuka, jadi buat la lauk segera iaitu telur tomato. huhu memang lauk favourite sebab ia mudah, cepat, jimat serta berekonomi, lazat dan mengenyangkan ~

Comments
  1. jue says:

    mcm ne buat telur tomato..ehehehe!

    • Okesh says:

      tumis bawang besar + bawang putih + lada lumat. Masukkan sos tomato. Pastu masukkan air. Kecilkan api dapur dan masukkan telur ngan garam. Tudung kuali tu sampai telur dah masak. Pastu siapla hehehe
      Kalu yg org buat biasanya utk makan sorang2:
      -telur 2 biji
      -bwg besar 1/2 labu
      -bwg putih 1 ulas
      -sos tomato 3 sudu besar
      -air 1/2 cawan
      -garam

  2. Jieha says:

    kalau nk yg berkuah n pekat,bwg putih tu kisar ngan bwg merah. tumis yg tu. lepas telur dah masak baru masukkan bwg besar yg dihiris sama tomato buah, tutup sekejap, then tadaa!! dah masak.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s