Hutang

Posted: February 10, 2013 in aRouNd mE

Hutang emas boleh dibayar, hutang budi dibawa mati.

Tapi kalau jenis yang tak reti2 nak bayar tu camne?
Bayar lambat no hal lah. Tapi bila duit tengah banyak, g jalan sana sini boleh plak. Hutang buat2 lupa.
Pastu akhir bulan buat muka sedih nak pinjam lagi.
Kebetulan si yang bagi hutang ni pun duit cukup2 makan je, maka tak dapat la nak bagi pinjam (walaupun dalam hati “ooiit hutang bulan lepas hang tak bayar lagi”).

Sebab kesian tengok member yang sedih tak cukup duit nak isi minyak tu, maka bila balik rumah si polan cek la baki2 dalam akaun2 bank beliau sambil buat kira2 banyak mana bleh bagi pinjam katkawannya itu.

2-3 hari selepas tu tetiba nampak kawannya itu upload gambor perabot baru kat internet.
Oohh sebab kawannya tu memang fanatik la ngan perabot2 canggih ni.

Dalam hati si polan …. @#$$%%^&!)*#$*

Comments
  1. wenk says:

    nak pinjam jugokk

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s