Taman Bukit Jalil

Posted: February 12, 2013 in aRouNd mE

Taman ni antara tempat menarik utk berjogging, beriadah, berkelah, lepak2 ngan family dan sebagainya.
Sebab? Kawasannya sangat luas, landscape menarik dan ada pakcik jual satay ikan kat sana.. Ok abaikan sebab yg terakhir tu.

Lokasinya memang dekat la dengan rumah & opis saya. Kalau dari lrt stadium bukit jalil tu, naik teksi ada lah dalam 8 minit (kalau jalan kosong). Standard dalam 15 minit la sebab ada beberapa lampu isyarat nak ke sana. Bas rapid pun ada dari lrt bukit jalil – amik bas no T418. Nak pergi sendiri pun ok sebab kawasan parking kat sana agak luas. Kira kalau pergi tu kompen dapat parking (dalam kawasan berpagar). Bukannya main parking tepi jalan je.

Dan selepas beberapa kali pergi jog kat sana, baru perasan kewujudan landscape2 seperti berikut:
Haa nampak tak betapa luasnya kawasan tu sampai tak sedar wujud benda2 camni.

tmn bukit jalil

Cantik kan? Ada banyak lagi binaan utk negara2 lain macam Iran, Thailand, Malaysia pun ada.

So kalau nak beriadah tu cuba lah datang ke sini ~

Comments
  1. Jieha says:

    best….. blh ajak family g joging kt sana. err pakcik jual satay ikan tu beroperasi kul brp😉

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s